Álomhajóutak

Kérjük használja keresőnket a megfelelő hajós utazás kiválasztásához!

Gyakori kérdések hajóutakkal kapcsoltban:

Milyen extra költségek várhatóak a hajóút alatt?
A hajótársaságok többnyire teljes ellátást kínálnak, így az egyik felmerülő költség az italfogyasztás költsége. A hajótársaságok kötelező borravalót terhelnek az utasok számlájára. Ez a költség egy előre meghatározott összeg, amit a személyzet tagjai között osztanak szét.

Az egyes kikötőkben számos, a hajótársaság által szervezett fakultatív kirándulás közül lehet választani. Természetesen ezek nem kötelezőek, az adott kikötési pont egyénileg is felfedezhető. Ha Ön egyénileg vág neki a felfedezésnek, kiemelten fontos, hogy időben visszaérjen a fedélzetre. Minden hajónak saját wellness-részlege van. A szépségápolási kezelések díját nem tartalmazza a hajóút ára, az igénybevett szolgáltatások a hajóút végén fizetendők.

Tartalmaz-e utasbiztosítást a hajóút?
Általánosságban elmondható, hogy a hajóutak nem tartalmaznak utasbiztosítást. Egyetlen kivétel a Costa hajótársaság, ahol a Costa biztosítás megköthető itthon. Mindenkinek javasoljuk, hogy az utazás teljes időtartamára feltétlenül kössön betegség-, baleset-, és poggyászbiztosítást. Több országban már az országba való belépés feltétele a biztosítás megléte (USA, Egyesült Arab Emirátusok, stb.).

A hajón fizethetek hitelkártyával/bankkártyával is?

Természetesen. A feltétel, hogy a kártya dombor nyomott legyen. A hajón, a hajóút közben nincs közvetlen készpénzforgalom. A beszálláskor kapott utas kártyára terhelik a fogyasztást, a kirándulások, a borravaló, a vásárlások költségeit. A hajóra való beszállást követően megkérdezik, hogy készpénzben vagy hitelkártyával szeretné fizetni a költéseit a hajóút végén. Ennek függvényében vagy depozitot kérnek készpénzben, vagy zárolják a hitelkártyán a depozit összegét. A hitelkártyát az út végén egy összegben terhelik meg. (A depozit összege hajótársaságonként változó, kérjen információt munkatársainktól!)

 Milyen kabint válasszak?

Az alap kabintípusok a belső, ablakos, balkonos kabinok, de természetesen mini- és különböző egyéb lakosztályok közül is lehet választani.
A belső kabinoknak nincs ablakuk, a hajó középső részén találhatók az alsó és a felső szinteken is, emiatt a belső kabinok között több kategória választható a hajón való elhelyezkedéstől függően. Méretük átlagosan 14-18 m2 hajótársaságtól függően.
Az ablakos kabinok többnyire a hajók alsó két utas szintjén találhatók. Ablakuk nem nyitható. Hajótól, kabintól függően lehet kerek vagy panoráma ablak is. Néhány hajón a felsőbb szinteken is található ablakos kabin. Méretük átlagosan 16-18 m2 hajótársaságtól függően.
A balkonos kabinok esetében a balkonra ki lehet menni, a balkonon kerti bútorok találhatók. A kabinok mérete átlagosan 18-24 m2 hajótársaságtól függően.

A lakosztályok mérete egyedi és a lakosztályhoz tartozó különleges szolgáltatások is eltérőek lakosztály típustól és hajótársaságtól függően.

Mennyire előre kell lefoglalni a hajóutakat?

Hajótársaságtól és útvonaltól függ. Olyan útvonalak esetében, amelyek csak egy-két időpontban indulnak és különleges útvonalon járnak, akár 1 évvel indulás előtt érdemes foglalni, bizonyos hajótársaságok és útvonalak esetében érdemes lehet kedvezményes árakra várni. Munkatársaink segítenek, hogy az Ön által választott útvonalon és időszakban mikor érdemes lefoglalni a hajóutat, és tájékoztatják Önt az aktuális árakról és szabad kapacitásról.

Általánosságban elmondható, hogy minél előbb foglalunk, annál biztosabb az előfoglalási áron való foglalás.

Mit jelent a teljes ellátás a hajóutak esetében?

A reggelihez fogyasztható italok, amelyek az étteremben ki vannak készítve, ill. italautomatából választhatók, ingyenesen fogyaszthatók, de az étteremben rendelt italok ebédnél, vacsoránál, ill. a bárban fogyasztott italok költségét felszámítják a számlánkra. A hajótársaságok különböző italcsomagokat kínálnak, ezek révén az italfogyasztás költsége mérsékelhető.

Ha újra szeretnék hajózni, kaphatok kedvezményt?

Minden hajótársaságnak van saját törzsutas programja. Egyes hajótársaságoknál automatikus a regisztráció, míg más hajótársaságoknál regisztrációt kell készíteni. A hajótársaságok nagy része fedélzeti kedvezményeket biztosít attól függően, hogy a törzsutas program melyik szintjén tart az utas. A Costa hajótársaság, nem akciós utak esetében 5% törzsutas kedvezményt biztosít a második Costa hajóúttól kezdődően, amennyiben már opciós foglaláskor rendelkezésre áll a törzsutas szám. A regisztráció módjáról kérjen információt munkatársainktól!

Terhesen részt vehetek hajóúton?

Kismamák csak abban az esetben vehetnek részt hajóúton, ha a hajóút a 24. betöltött terhességi hét előtt befejeződik. A hajóúton való részvétel további feltétele orvosi igazolás megléte.

Mit jelentenek a turnusok a vacsoránál?

Az ültetett vacsora két turnusban zajlik. Ezek időpontja hajótársaságonként, hajóutanként is változik. Általában 18:00-19:00 óra között vacsoráznak az első ültetést választó vendégek, és 20:15-21:15 között kezdődik a második ültetésű  a második ültetést választók. A turnusokra vonatkozó jelentkezést utaspreferenciaként továbbítjuk a hajótársaság felé. Vannak olyan hajótársaságok is, ahol kötetlenebb formában, 18:00-22:00 óra között bármikor lehet vacsorázni, ugyanolyan ültetett formában, mint a turnusos változatban, csak nem minden este ugyanannál az asztalnál ülve.

Tudom használni a mobiltelefonomat a hajón? Internezni tudok?

Természetesen, de felhívjuk figyelmét, hogy a mobiltelefonálás díja nyílt tengeren 1 000 – 1 500 Ft/perc között van. A pontos díjakról kérjük érdeklődjön telefonszolgáltatójánál! A fedélzeten történő mobiltelefonálás feltétele továbbá, hogy telefonkészülék alkalmas legyen a hajó szatellite telefon rendszerére való rákapcsolódásra. Javasoljuk a part közelében való telefonálást, az adott országban az Ön szolgáltatójának partner hálózatára való rácsatlakozással. Internet elérhetőség is van a hajókon. Különféle csomagokat lehet vásárolni, a legtöbb hajón már wi-fi is van.

Van-e magyar kísérő, asszisztencia a hajókon?

A hajókon a személyzet tagjai között sok esetben vannak magyarok, de mint asszisztencia, nem lehet rájuk számítani. Minimális idegen nyelvtudás (leginkább angol) ajánlott egy hajóúthoz, mert a hajón a napi tájékoztató anyagban szerepelnek fontos információk, pl. a hajóról való leszállás és felszállás időpontja, az éttermek nyitva tartása, a napi programlehetőségek, de vannak kifejezetten olyan útvonalak, amelyek csoportos és magyar idegenvezetővel indulnak Budapestről.

error: Content is protected !!